Kavalkád

Ha kezdő műlegyes horgász vagy, könnyen tévútra vezethetnek mások bevett szokásai, meggyőződései - nevezhetjük ezeket akár rögeszméknek is. Egyik leggyakoribb tévhit legyes berkekben az a duma, miszerint vásárolt műléggyel szégyen horgászni; aki ilyet állít, az gyönyörűen elmegy a lényeg mellett, sőt, még bele is rúg egy jókorát. 
Legyet kötni jó. Sőt, talán a legszórakoztatóbb és sokoldalúbb kreatív móka a horgászat területén, saját készítésű léggyel halat fogni pedig dupla élvezet. Azonban nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a boltban vásárolt műlégy is teljesen egyedi és utánozhatatlan, nem gyártósorról jön le, mint például egy wobbler, s éppen ez a legszebb az egészben: én kifejezetten szeretek ilyen csalikkal horgászni, hiszen magukon hordozzák a készítők "lenyomatát".
Több oka lehet annak, hogy valaki "bolti" legyet vásárol, kezdve a nem létező kézügyességtől a rossz szemeken keresztül a kényelemig. Én személy szerint azokat a legyeket veszem meg a netes boltokból, melyekkel nem szeretek bíbelődni (pl. kőlegyek), s melyeknek a kötése bonyolultabb a szokásosnál (pl. Game Changer): ilyenkor jobb, ha egy tökéletesen megkötött példányt tartok a kezemben, s "testközelből" látom az arányokat, buktatókat, mennyiségeket. 

fly tying, légykötés, műlegyekről

A Flyman Fishing cégtől gyakran rendelek légykötő anyagokat (itt is olvashattál régebben a Fish Skull-ról vagy a Sculpin Helmet-ről), idén azonban kijöttek néhány igazán izgalmas műléggyel is, nemrég belevágtam és vettem belőlük párat. Mindig korrektek voltak (eleinte Magyarország nem szerepelt a postázási listán, de rövid levelezés után sikerült elintézni a dolgot, így nektek ez már nem okoz majd nehézséget), jó áron minőségi cuccokat küldenek, hadd csináljak nekik egy kis reklámot én is. 

Elöljáróban bemutatnám nagy álmomat, amire mindenképp szükségem lesz majd: ez a Fly Tester. Mivel a satumból kikerülő legyek nagy része balinra és csukára készül, nagy szolgálatot tenne egy ilyen alkalmatosság. 


És most következzenek a műlegyek (nem csináltam külön képeket róluk, a cég oldalán található fotók úgyis jobbak):

A Masked Bugger valójában egy speciális fejjel rendelkező WB, kifejezetten az ötletes fej miatt rendeltem belőlük párat, ez pedig nem más, mint a Fish Mask. Súlyozatlan, könnyű legyek kötésére használható, teljesen átlátszó, halfej profilú kiegészítő, azaz a testanyag színe szépen látszik a víz alatt rajta keresztül. Könnyen használható, korrekt áru cucc, én nagyon élveztem a használatát.

fly tying, légykötés, műlegyekről

A Frantic Tail nevű termék számomra mindig feleslegesnek tűnt, ezért nagyon nem is foglalkoztam vele, de végül bekerült a szortimentbe egy Forage Fly, ami ezt az anyagot használja, persze balinos színben, s a mai "kádpróba" tökéletesen meggyőzött. Szerintem szeretni fogják az őnök is, persze ez még a jövő zenéje, de talán a héten össze tudok majd hozni egy komolyabb tesztet is. Mindenesetre a farokanyagból beszerzek egy párat az őszi pisztránghorgászatokra. 

fly tying, légykötés, műlegyekről

Crafty deceiver. Semmi extra, süllyedő légy Fish Skull fejjel. Szintén korrekt módon mozog, a legkönnyebb típust szereztem be, persze a dobásnál vigyázni kell, mert könnyen derékba törheti a botot és a legyező karriert. 

fly tying, légykötés, műlegyekről

Ha szeretném a nagy horgász-közhelyeket, azt mondanám, hogy a következő légy igazi balin mágnes lehet. A Masked Minnow-t mintha tényleg az őnök bosszantására találták volna ki, brutálisan ingerlő mozgása van, és a Fish Mask-nak hála, a víz felső részében gyönyörűen vezethető.  Első ránézésre a kedvencem lett, nemsokára rendelek hozzá egy kazalnyi anyagot és megkezdődhet a sorozatgyártás. 

fly tying, légykötés, műlegyekről

Én ezeket a streamereket találtam bizalomgerjesztőnek, nemsokára újabb csomag jön majd, ami ugyanezen cég Nymph Head termékeit rejti majd (érdemes elnézelődni, a FFC nem véletlenül választotta szlogennek a The Next Generation szavakat), a realisztikus tungsten fejek mindenképp megérnek majd egy bejegyzést...

Megjegyzések