Adjátok vissza a...!

Mindig nagy örömet jelent számomra, ha egy bejegyzésem elhíresül, hiszen ezért írunk blogot; adni próbálunk, miközben mi is kapunk valamit. Sajna néha beugrik egy olyan eset, ami után csak a fejünket fogjuk, s megpróbálunk jó képet vágni a dologhoz, miközben azon agyalunk, milyen nagy is Isten állatkertje...elég, ha eszünkbe jut Steve esete a "képtolvajjal", de szinte mindannyian találkoztunk hasonlóan agyament dologgal. Szerencsére a velem megesett eset inkább röhejes, mint felháborító, mégis nehezen térek napirendre felette, hiszen egy számomra kifejezetten kedves novellácska esett "áldozatul" a dúvadaknak. 


Sok-sok évvel ezelőtt a BHM oldalon publikálták egyik (első) irományom, A mese címmel. Később ide is feltettem, ITT olvasható, nem nagy eresztés, de számomra - mint említettem - igen kedves emlék. Egyik ismerős pecás hívta fel a figyelmem,  hogy valahol máshol is látta az írást, "idegen szerző" neve alatt...nosza, nem restelltem rákeresni, és íme, mit találtam:


Egy darabig azon tűnődtem, vajon nekem van-e tudathasadásom, vagy a blogger hölgy irodalmi ismeretei konvergálnak a nullához, a biztonság kedvéért még fel is lapoztam a BHM-et, de igen, valóban én követtem el a novellát, nem Gárdonyi. Igazából sejtelmem sincs, mire alapozta a nőci a feltételezést (stílus? nyelvezet?), mindenesetre kutattam tovább, s amit találtam, attól tényleg felállt a szőr a hátamon. 
Kapaszkodjatok meg!
A Debreceni Egyetem gyakorló szakközépiskolájának prominens vezetői Wass Albert vers- és prózamondó versenyt hirdettek, s a szórólapon található idézetek között ott mosolyog az írásom, Wass Albert nevével fémjelezve!! Nem csalás, nem ámítás, tessék a lenti képeket tanulmányozni és hüledezni. Persze marhára jólesik, hogy szerény stílusom összekeverhető ennek a két író óriásnak a stílusával, mindenesetre Géza bácsi is motollaként forogna a sírjában, ha az Egri csillagok teszem azt P. Balázs neve alatt jelenne meg az egyik reformátor blogján. Persze harag nincs, mindenesetre a sulinak írtam egy üzenetet, a válasz - gondolom - hamarosan megérkezik. Vagy nem. Az is lehet, hogy ámokfutónak néznek, aki a nagy erdélyi író és költő babérjaira pályázik...


Kérem továbbá azokat, akik a fenti versenyről videofelvételt készítettek, osszák meg velem, mindenképpen szeretnék derülni azokon a diákokon, akik nagy garral előadják Wass Albert halhatatlan novelláját...

FRISSÍTÉS!

A suli tanári kara nagyon tisztességes volt, kaptam egy e-mailt melyben elnézést kérnek, és természetesen felelősséget vállalnak a hibás megjelenésért. Persze megírtam nekik, hogy erre semmi szükség, voltaképpen inkább vicces az egész eset, felháborodásról - és főleg felelősségre vonásról - szó sincs! Mindenesetre jól esett, hogy foglalkoznak a dologgal, a hozzáállás pedig csillagos ötös.

Megjegyzések

  1. Szóval már itt tartunk.. :D Gratulálok Wass Albert reinkarnációja P. Balázs! Valóban jó írás, jó újra olvasni. :)

    VálaszTörlés
  2. Jól és jókat írsz az biztos, lehet tudatosan változtatták meg a szerző nevét.... ;-D

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok!
    Ezt nehéz lesz űberelnie akármelyik kortárs írónknak! :-))))

    VálaszTörlés
  4. Ha válaszol az egyetem, mindenkéépen írd meg, nagyon kíváncsi vagyok rá! :O

    VálaszTörlés
  5. a hegyeimet? :-)
    Ebből irodalmi Nobel lesz. :-)
    A második Kertész Imre....

    VálaszTörlés
  6. Ha csak hozzá tudsz hasonlítani, akkor inkább egy betűt sem írok le többet. :)

    VálaszTörlés
  7. Én is gratulálok, és jövök sűrűbben is majd olvasni!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése