Hétvége

Igazi bűn lett volna, ha hétvégén, a "szinte gatyarohasztó" melegben otthon maradok. A bűnhődés sem maradt volna el, hiszen a háromnapos ünnepre apelláló pecások kedvenc meteorológusaink előrejelzése szerint alaposan pofára esnek majd a fagypont alatti hőmérséklet láttán. Tanulság: horgászni MOST kell, nem holnap, nem a jövő héten...


Az összevont ragadozó tilalom és az egekben dorbézoló Dráva egyébként is próbára teszi a tűrőképességem, így marad - az egyébként nem megvetendő - pickerezés, a keszeg és a ponty, valamint a tekergő, zamatos csontkukaccsokor. Hogy ne legyen egyhangú a nap, magammal vittem az ifjabbik McFly-t,  aki pöttöm termetével és három évével alaposan megalázta a tározó pecásait; négy pontyot terelt a partra néhány óra alatt. Ahogy kell: bevágás, fárasztás (azaz egyelőre inkább csak tekerés, de pedzegeti), végül a kezembe nyomja a botot, mert ő akar szákolni. A halat kézbe kell fogni, megnézni, majd a merítővel elengedni és integetni neki. Soha jobb kezdést...



Érdekes megfigyelni, hogy az egyébként leállíthatatlan gyerkőc mennyire komolyan veszi a horgászatot. Szerencsére imádja az állatokat, a csontiban két marékkal kutat, a békát, halat óvatosan fogja, s szinte természetesnek veszi, hogy visszakerülnek a vízbe. 
Délután pedig kirándulni mentünk, természetesen útba ejtettünk egy nevelő tavat is, ahol oktatásban részesült. Irdatlan mennyiségű két-három nyaras ponty grasszált a part előtt, megetettük őket, elképesztő látványt nyújtott a kukoricás pufiért küzdő halcsapat. 


Felesleges szaporítani a szót: számomra egy ilyen nap pontosan akkora felüdülést és élményt jelent, mintha számolatlanul fognám a balinokat. Na jó...majdnem akkora élményt. :)



Megjegyzések

  1. Gratulálok a srácodhoz, büszke lehetsz rá! :)
    Én is kilátogattam több közeli halastóhoz is, de errefelé nem gyakori látvány a felszínen grasszáló pontycsapat.. sajnos. azt hiszem nehezebb dolgom lesz, mint azt gondoltam.

    VálaszTörlés
  2. Ahogy látom tényleg itt a tavasz! :-) :-) :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó kis bejegyzés! Gratulálok a fogáshoz és látom a fiad jó irányba indul el. Nem is tudtam,hogy 3 éves fiad van... nekem is 3 évét töltötte decemberben. Ugyan ilyen érdeklődéssel és türelemmel. :D

    VálaszTörlés
  4. Irigyellek.
    Amikor a srácom ennyi idős volt, hátizsákban vittem a magaslesre. Természetesen hozta a "bucsus" műanyag dugós puskáját, és amikor megjöttek a kis csíkos malacok a szóróra, mondtam neki: csak célozgasd őket, de ne lőj oda, mert akkor elugranak...
    Ma pedig alig bírom rábeszélni, hogy horgásszon velem egyet. Igaz, azóta eltelt 12 év...:-)

    VálaszTörlés
  5. Gratula a kisfiadhoz, sok felnőtt se tud csak orsót tekerve fárasztani... megnéztem volna a szomszéd sporik arcát :)

    Amúgy jókor mentetek ki Ti is, mert nemhogy a hosszú, de még a mostani hétvége is zimankósnak ígérkezik...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése